Gabinet Terapeutyczny

Wspieramy rozwój dzieci poprzez terapię dobraną do indywidualnych potrzeb.

Terapia Pedagogiczna

Realizujemy terapię ręki dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zajęcia te są dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka. Pomagamy dzieciom w wyrównaniu opóźnień rozwojowych, usprawnianiu funkcji percepcyjno-motorycznych, rozwiązywaniu trudności społecznych. Ponadto wspomagamy uczniów
w rozwoju psychoedukacyjnym, podwyższamy samoocenę dzieci i motywację. Dzięki wprowadzonym metodom pracy dzieci wyrównują swoje trudności w zakresie poznawczym, społecznym, manualnym, emocjonalnym i ruchowym.

Metody terapii pedagogicznej prowadzone przez nas:

  • Ćwiczenia usprawniające sprawność manualną,
  • Ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową,
  • Ćwiczenia rozwijające percepcję słuchową,
  • Ćwiczenia rozwijające integrację percepcyjno-motoryczną,
  • Ćwiczenia rozwijające kompetencje społeczne.

Zajęcia prowadzone są przez pedagoga specjalnego.

Czas trwania: 50 minut
Koszt zajęć:  –

Terapia Ręki - wsparcie dla małych rączek

Realizujemy terapię ręki dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zajęcia terapeutyczne skupiają się na kończynach górnych i obręczy barkowej. Celem terapii jest poprawa ruchów precyzyjnych oraz rozwijanie zdolności manualnych dziecka. Prowadzona terapia obejmuję normalizację napięcia mięśniowego, ruchomość łopatek i stawów kończyn górnych. Celem terapii jest poprawa koncentracji uwagi, zwiększenie zdolności grafomotorycznych oraz sprawności manipulacyjnej dłoni.

Metody terapii ręki prowadzone przez nas:

  • Diagnoza funkcjonalna ręki,
  • Terapia manualna,
  • Masaż sensomotoryczny rąk,
  • Ćwiczenia grafomotoryczne,
  • Zabawy sensoryczne,
  • Terapia poprzez sztukę,
  • Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi terapeutycznych.

Zajęcia prowadzone są przez pedagoga specjalnego, specjalistę terapii ręki.

Czas trwania: 50 minut
Koszt zajęć:  –

Integracja Sensoryczna

Terapię integracji sensorycznej można potocznie nazwać „naukową zabawą”. Podczas sesji terapeutycznej, przy użyciu różnych sprzętów, a także pomocy terapeutycznych dziecko wykonuje różne aktywności dostosowane do jego potrzeb. Terapeuta organizuje przestrzeń i planuje zabawy, aby stwarzać dziecku sytuacje do jak najlepszej adaptacji. Przez ciekawą, przyjemną i interesującą dla dziecka zabawę dokonuje się integracja bodźców zmysłowych oraz doświadczeń płynących do ośrodkowego układu nerwowego. Wszystko to pozwala na lepszą organizację działań. Przy zastosowaniu odpowiednich technik, terapeuta ma za zadanie eliminować, wyhamowywać lub ograniczać niepożądane bodźce obecne przy nadwrażliwościach sensorycznych lub dostarczać silnych bodźców, co jest konieczne przy podwrażliwościach systemów sensorycznych

Metody terapii integracji sensorycznej prowadzone przez nas:

  • Stymulacja przedsionkowa – ćwiczenia usprawniające ruch, balansowanie,
  • Stymulacja słuchowa i wzrokowa – ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową, słuchową,
  • Stymulacja dotykowa – ćwiczenia poprawiające poprawę wrażliwości dotykowej,
  • Stymulacja proprioceptywna – ćwiczenia poprawiające czucie głębokie,
  • Aktywności oparte na zabawie.

Zajęcia prowadzone są przez pedagoga specjalnego, terapeutę SI.

Czas trwania: 50 minut
Koszt zajęć:  —

Trening Umiejętności Społecznych (TUS)

Jest to metoda pracy grupowej, która pomaga rozwinąć kluczowe umiejętności społeczne i emocjonalne. Zajęcia te są skierowane do dzieci, które mają problem i trudność w funkcjonowaniu społecznym. Zajęcia mają na celu poprawę relacji z innymi, uczą rozwiązywania sporów, utrzymywania pozytywnych relacji. Ponadto pozytywnie wpływają na wzrost pewności siebie, przezwyciężenie nieśmiałości i lęku społecznego. Zajęcia odbywają się w małych grupach, co sprzyja budowaniu bezpiecznej i wspierającej atmosfery.

Metody terapii wykorzystywane przez nas podczas zajęć:

  • Dyskusje i analizy sytuacji społecznych,
  • Odgrywanie ról, sytuacji życiowych,
  • Gry i zabawy interakcyjne,
  • Ćwiczenia teoretyczne i praktyczne,
  • Modelowanie i demonstrowanie,
  • Analiza problemów,
  • Trening asertywności,
  • Ćwiczenia komunikacji werbalnej i niewerbalnej.

Zajęcia prowadzone są przez pedagoga specjalnego, terapeutę TUS.

Czas trwania: 50 minut
Koszt zajęć:  —

Dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego terapie są bezpłatne i realizowane w ramach opracowanego Indywidualnego Programu Edukacyjno - Terapeutycznego (IPET)

Nasi specjaliści

Małgorzata Klocek

pedagog specjalny, oligofrenopedagog, terapeuta SI

Małgorzata Budzyńska

pedagog specjalny, terapeuta ręki, terapeuta TUS